Вища рада правосуддя вважає, що окремі положення законопроекту №1008 викликають застереження і ставлять під сумнів гарантії незалежності судової гілки влади.
ВРП вважає недоречним застосування люстраційного механізму без належного обгрунтування, чому певна особа, яка не становить загрозу для демократії протягом тривалого часу, може раптово стати такою загрозою, що робить необхідним заборонити займати державні посади, без чого ця ситуація несе ризик виникнення сумнівів щодо фактичних цілей люстрації;
Виключення норми, що зміни до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» можуть вноситися виключно законами про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», ставить під сумнів гарантії незалежності судової гілки.
Погодження кількості суддів у судах належить до дискреційних повноважень Вищої ради правосуддя та не може бути внесено законом, оскільки вказане рішення Вища рада правосуддя приймає з урахуванням інформації про завантаженість, кількісний склад тощо.
Створення Комісії з питань доброчесності та етики як колегіального органу, на думку Вищої ради правосуддя, призведе до порушення незалежності члена Вищої ради правосуддя та втручання в його діяльність.
Відсутність закріплених вимог до скарги може призвести до правової невизначеності, а також значною мірою збільшити потік безпідставних скарг стосовно суддів, посилити фактори впливу на них при здійсненні правосуддя.
Відкрите голосування та обговорення питань на засіданнях Вищої ради правосуддя становитиме загрозу гарантії незалежності членів Вищої ради правосуддя.
Вилучення із закону закріплених вимог до скарги може призвести до правової невизначеності, а також значною мірою збільшити потік безпідставних скарг стосовно суддів, посилити фактори впливу на них при здійсненні правосуддя.